Asiakastyytyväisyyskyselyn vastauksia keväällä 2025
Saimme kyselyssä paljon ruusuja!
Kiitos kaikki ihanat asiakkaamme 🥰 Varsinkin ilmapiiristä tuli paljon positiivista palautetta ja se tuntuu hyvältä; etenkin kun tavoitteenamme on aina ollut tehdä Gymppikunnosta matalan kynnyksen sali.
“Minun kuntoiluni vaatimuksiin nähden sali on aivan täydellinen. “
“Kiva sali ja mukava ilmapiiri. “
“Minusta asiat on kunnossa. Hyvä meininki! “
“Jatkakaa samaan malliin.”
“Todella kiva aina tulla ja saa olla sellainen kuin on. Suihku ja sauna erittäin iso plussa.“
“Kiva käydä. Rento ilmapiiri ja saunan käyttömahdollisuus on hyvä, vaikka harvoin sitä käytän.“
“Iso osa saleista on nykyään isoja, persoonattomia halleja, ja tykkäänkin Gymppikunnon pienemmistä persoonallisista ja kotoisista tiloista. Joitakin laitteita olen jäänyt kaipaamaan, mutta ymmärrettävästi tiloihin ei juurikaan enempää laitteita mahtuisi. Palvelut on helposti käytettävissä ja tilat on pääasiassa siistit. “
Siisteyteen ja laitteiden huoltoon toivottiin petrausta.
Pyrimme kunnostamaan ja huoltamaan laitteita, mutta ei liene epäselvää kävijöillemme, että osa laitteista on jo vanhoja. Mekin täällä Gymppikunnossa tiedämme sen ja pyrimme uudistamaan laitteistoa vähitellen ja pienin parannuksin. Uudet laitteet eivät silti välttämättä ole aina vanhoja ja vakaita parempia! 😃
“Mielestäni Gymppikunto on erinomainen kuntosali. Yleinen siisteys on ok, mutta pukuhuoneessa penkkien alla, säilytyslokero kaappien päällä ja salilla pattereiden alla on paljon pölyä. Kannata myös ainakin kerran viikossa siivota. Alakerran salissa ehkä olisi laitteiden desinfiointi spray ja käsipyyhkeet hyviä.”
“Laitteet ovat jo vanhoja pikkuhiljaa voisi uusia. Siisteys taso heikentynyt viime aikoina. Fiilis salilla omaa luokkaansa ja siellä viihtyy kunhan saa itsensä sinne tuotua.”
“Osan laitteista painolevyjä jää jostain syystä yhteen kun haluaisi ottaa pienemmän painon, niin alempi jää kiinni, eikä suostu lähtemään irti. Nämä laitteet siis siellä ovesta vasemmassa huoneessa.”
“Laitteita voisi kunnostaa/huoltaa ajoissa eikä vasta niiden täysin hajottua. Esimerkiksi yksi kuntopyörä jurnuttaa käytännössä jo niin pahasti ettei sitä kukaan käytä, korjaus olisi tarvittu jo kuukausia sitten.”
“Pieniä parannuksia; tykkään lämmitellä kuntopyörällä, ja toinen pitää kovaa meteliä, toisesta puuttuu ne jalkaremmit. Lisäksi toivoisin laitevalikoimaan pohjelaitetta.”
“Ehdotus: ohjeistetaan käyttäjät desinfioimaan laitteet ennen käyttöä, toki myös käytön jälkeen on fiksua siivota ”hikijäljet” . Voisko suihkutilan kuivauslastaan saada ripustuskoukun esim. putkistoon. Näin lastan käyttöikä pitenee ja hygienia kohenee.”
Siivoamme lähes joka päivä jotakin nurkkaa ja perusteellisemmin kerran viikossa. Kun on paljon kävijöitä, tulee myös paljon sotkua - siisteys on kyllä meillekin tosi tärkeää!
Tilasuunniteluun tuli parannusehdotuksia
“Ehkä vähentäisin muutamia ns.turhia telineitä, eli tekisin niin lisätilaa salille, ja sijoittaisin nyrkkeilysäkin niin, että sitä voisi käyttää.”
“Kahdessa kerroksessa, ahdas, vanhahtava sali. Siirtäisin toiminnan avarampaan paikkaan ja muuttaisin ilmeen nykyaikaisemmaksi jolloin kilpailukyky paranee. Nämä oikeastaan ne syyt miksi koskaan lähtenyt Gymppikunnon asiakkaaksi. Hierontapalvelusta plussaa saman katon alla.“
“Tila nyrkkeilysäkille kunnollinen olisi hyvä,kun raumalta löytyisi säkinhakkaajia,mutta säkkejä ei oikein ole uusilla kuntosaleilla ollenkaan.”
“Tykkään paljon salistanne, mutta toivoisin enemmän tilaa venyttelyyn ja esim kuntopallon käyttöön jne.”
Tila ei toki ole ihan optimaalinen kuntosalille, mutta sijainti kerrostalojen keskellä on. Sijainnin tärkeys kävi myös ilmi salin valintakriteereissä yhtenä määräävänä tekijänä. Koitetaan laitteiden sijoittelulla ja määrällä löytää jonkinlainen komromissi tilojen kanssa.
Kova musiikki häiritsee osaa!
“Joskus musiikki on liian kovaäänistä.”
“Ryhmäliikuntoihin toivoisin monipuolisempaa musiikkia.”
“Ei ole varmaan teidän vikanne, että iso osa muista kuntosalin käyttäjistä ei tervehdi, ”katsoo vain läpi”, tai jättää vastaamatta tervehdykseen. En odota juttuseuraa vain alkeellista kohteliaisuutta. Suurin osa laitteiden käyttäjistä ei pyyhi käyttämiään laitteita desinfiointiaineella käytön jälkeen.”
Tämä on vaikea juttu, sillä toiset haluavat treeneissä kovaa jytää ja toiset hiljaisuutta. Tähän voi kuitenkin vaikuttaa aina, emme pahastu jos pyydätte meitä hiljentämään ryhmäliikuntojen volyymitasoa, joten rohkeasti vain kertomaan asiasta! Kaiuttimia voi itse säätää kun henkilökuntaa ei ole paikalla. Huomioittehan myös muut kävijät, ettei kenenkään tarvitse salilla kärsiä turhasta melusaasteesta tai muusta välinpitämättömyydestä.
Henkilökunta, asiakaspalvelu, palvelut, ilmapiiri ja ryhmäliikunnat saivat paljon kiitosta.
“Salille on mukava tulla ja ryhmäliikunnoissa osaavia ohjaajia.”
“Salilla on mukava henkilökunta ja sinne on aina tervetullut olo. Mukava käydä.“
“Kaupungin paras ja mukavin kuntosali treenaamiseen. Vaikka en tällä hetkellä käytä Gymppikunnon palveluita / ole aktiivista salijäsenyyttä, tulen 100 % varmuudella vielä palaamaan juuri Gymppikunnon palveluiden pariin! Olen suositellut Gymppikuntoa monille kavereilleni, joista osasta tullut teidän asiakkaita edes hetkellisesti ja hekin ovat olleet todella tyytyväisiä!”
“Kivat ja monipuoliset jumpat. Hyvä ohjaus, jos itse tai joku muu tekee liikkeen väärin.”
“Työntekijät ja omistaja ovat aina olleet todella mukavia! :)”
“Teille on aina kiva tulla treenaamaan! Asiakaspalvelu upeeta!✨”
“Tiistairyhmäliikunta aivan loistava!”
“Toivoisin, että perjantaina, lauantaina tai sunnuntaina järjestettäisiin vastaavanlainen ryhmäliikuntatunti kuin on torstaina klo 11.”
“Omalta kannaltani tarjonta on hyvää.”
“Olen ollut erittäin tyytyväinen palveluiden tasoon.”
“Ruusut niille kahdelle nuorelle miehelle (työharjoittelussa?). Tervehtivät aina iloisesti, ovat valmiita auttamaan, vastaavat kysymyksiin tietojensa/taitojensa mukaan. Ovat valmiita keskustelemaan muutenkin kuin vain muutamalla sanalla. Joskus ”heittävät” jokusen sanan spontaanisti, mutta täysin asiallisesti, eivät ylenkatso ikääni.””
“Hyvät jumpat ja aina hyvä palvelu.”
“Rauman saleista ehdottomasti paras ilmapiiriltään! Ei tarvi olla pro fit eikä pitsimissi salille tullakseen, kaikenlaisia ihmisiä käy ja kukaan ei kyylää! Tunnelma on hyvä ja rento aina. Olen suositellut Gymppikuntoa ja suosittelen jatkossakin, hyvä paikka!”
(P.s. Pitsimissikin on tervetullut meille treenaamaan! )
Lisää parannusehdotuksia
Paidattomia mannekiineja ja stairmasteria emme pysty lupaamaan, mutta rappusia pohkeille löytyy ja kesä kun tulee niin ilman paitaa voi sitten halutessaan patsastella treenin jälkeen rantsussa!
“Mustaan rekkitankorakennelmaan voisi laittaa jonkinlaiset grippiteipit. Joidenkin laitteiden kahvojen kumisuojat ovat lähteneet liukumaan pois paikaltaan. Rintaprässilaitteessa ainakin on näin.”
Haluaisin stairmasterin salille
Joskus aikanaan oli paidattomat mannekiinit siinä pihalla sisäänheittäjinä. Olisiko tämä mahdollista palauttaa käytäntöön?
Palveluiden saatavuuden suhteen tuntuu olevan hiukan ristiriitaa
Joidenkin mielestä nettisivuilta löytyy kaikki tarvittavat, toiset taas juttelisivat mielellään palveluhenkilön kanssa. Muistattehan että aamupäivisin meille voi aina soittaa tai laittaa viestiä, useimmat asiat hoituvat puhelimitse tai etänä!
Erikseen sopimalla palvelu onnistuu myös päivällä. Kokemus on kuitenkin osoittanut, että päiväsaikaan palvelutapahtumia tiskillä on niin vähän, että panostus etämaksumahdollisuuksiin on järkevämpää.
“Helpointa olisi jutella palveluhenkilön kanssa ja varata palvelu mutta hän on harvoin saatavilla. Uusia palveluita ei tule ostettua nettikaupasta, vain niitä joita on jo käyttänyt.”
“Minusta ne (palvelut) on laitettu jo hyvin nettisivulle. Ei ole mitään parannettavaa oikeestaan.”
“ON niin hyvin saatavilla etten osaa sanoa mikä paremmin.”
“Tiedonanto voisi olla parempi, koska en edes tiennyt että Neurosonic on saatavilla ja että sekä Neurosonic että Inbody mittaus on itsepalvelulla saatavilla. Myöskään hintaa en tiedä.”
“Toimiston aukioloaikoja tulisi lisätä.”
“Palveluhenkilö on viime aikoina liian harvoin paikalla. Päivällä saisi olla myös joskus olla joku tiskin takana.”
“Ajanvaraus on selkeää ja helppoa.”
“Salilla voisi olla aamuisinkin joku päivä palvelutiski auki.”
“Asiakaspalvelun aukiolo aika, mutta toisaalta palvelua saa aina nopeasti vaikkapa soittamalla tai viestillä.”
Muutamia suoria vastauksia joihinkin palautteisiin
“Välillä mietin onko ok laittaa Niinalle viestiä kortin uusimisesta. Hällä on kuitenkin toinenkin työ. Jos tähän olisi pelisäännöt, ei tulisi itselle turhaa pähkäilyä, koska on sopiva viestittää. Tiskin aukioloaikoihin en koskaan osu, mutta en sitä kaipaa, jos asiat saa hoidettua etänä.”
On ok laittaa viestiä, vastaamme aina kun ehdimme! Toisessa työssä on onneksi välillä taukoja 😁
“Omistajaa jännittää vähän lähestyä.”
(Oikeastiko? Apua, en ole ikinä ajatellut että minua voisi olla vaikea lähestyä. Nyt vaan rohkeasti hihasta kiinni! T:Nina)
“Smartum maksuvälineeksi verkkokauppaan.”
“Epassilla maksu onnistuisi verkossa.”
Liikuntaeduilla verkkomaksaminen olisi meidänkin haaveena. Toistaiseksi se ei valitettavasti ole verkkomaksujen palveluntarjoajan puolesta mahdollista, mutta etänä kaikki hoituu, esim. sähköpostitse tai whatsapilla!
“Verkkokauppa on hyvä kun voi ostaa myös kertakäynnin.”
Niin on! Kesä ja turistit tulevat, haluamme tarjota kuntosalipalveluita myös vierailijoille!
“Kymmenen kerran kortin voimassaoloaikaa pitää pidentää ainakin puoleen vuoteen.”
10-kortti on 4 kk voimassa ja voimassaoloajan pituudesta voidaan aina neuvotella asiakaskohtaisesti mikäli on esim. reissuhommissa. Jos asuu lähistöllä, niin kuusi kuukautta on aika pitkä aika kymmenelle kerralle, silloin käyntejä tulisi 1-2/kuukausi. 😮
“Aukioloaika voisi olla 24h, mutta nykyisilläkin ajoilla pärjätään kyllä.”
Sijainti kerrostalon alakerrassa ei mahdollista tätä. Asukkaiden pitää saada nukkua yönsä rauhassa.
“Alakerran käsipainoissa puutosta, taisi ainakin 35kg käsipainot puuttua.”
Kyllä tosiaan käsipainoista puuttuu juurikin tuo 35 kg pari, joka on puuttunut meiltä välinetoimittajan virheen vuoksi aina. Jokaista muuta kokoa löytyykin sitten vähintään yksi pari alkaen 1 kilosta aina sinne 60 kiloont. Ja pienempiä painoja (1-22,5 kg) löytyy 3-5 paria / koko.
More Communication should be established between customer and gym through whatsapp or other way.
You can always send me an email or WhatsApp message. I always respond within the same day. BR Nina, the gym owner.
I personally felt the gym space was not suitable for exercise kind of things as it feels very tight space inside the gym. For example ceiling levels are low and walking space inside gym is less. Gym needs to be large space to breath openly and feel openness.
You are right about the tight space, unfortunately we can't do anything about it. The gym has a very good location and has been in the same place for 30 years. Perhaps the traditions and the location in the middle of a settlement make up for the slightly small space.
Sauna herättää yllättävän paljon tunteita
Kyselyn mukaan 70 % vastanneista ei käy meillä saunassa koskaan. Näillä käyttäjäprosenteilla saunan päälläoloaikoja ei ainakaan pitäisi lisätä. Ja saunan päälläoloajoissa on koitettu jo vaikka ja mitä…
“Jos miesten saunan sähkönkulutusta haluaa vähentää niin voisiko laittaa saunaan vaikka 2 tunnin ajastimen jolla ihmiset saavat itse saunan päälle jos haluavat mennä. Voisi kääntää saunan päälle kun tulee salille ja olisi valmiina kun ovat treenin tehneet. Ei olisi myöskään turhaan päällä. En tiedä tarkkaan käyttäjämääriä, tämä oli vain ehdotus.”
“Miesten sauna takaisin kytkettäväksi itse, silloin kun ei ole normisti päällä.”
“Edelleen toivoisin että saunaan olisi mahdollisuus päästä myös aamupäivisin. Nyt kun sähkön hintakin on kohtuullinen. Edes muutaman tunnin aamupäivisin (9-11)”
“Sauna voisi olla lämpimänä myös esim. aamupäivisin.”
Aamupäiville sauna ei valitettavasti enää palaa. Mikään kiuas ei kestä jatkuvaa posottelua, se on todettu kantapään kautta. Jatkuva kiukaan lämmitys käy kovasti saliyrittäjän kukkarolle, sillä sähkönkulutuksen lisäksi kiuasta saa korjata ja vastuksia uusia jatkuvasti. (Miesten saunassa on nyt viiden vuoden sisään neljäs kiuas.)
Myös kahden tunnin ajastusta on koitettu, joka johti siihe, että miesten sauna oli päällä koko ajan, aamusta iltaan.
“Naisten saunan osalta itsepalvelulämmityskäytäntöä voisi kehittää, ettei edellinen saunoja sammuta saunaa, vaikka joku muu olisi vielä tulossa saunaan. Näin kävi minulle. Kävin kurkkaamassa että sauna oli lämpiämässä mutta kun olin valmis ja menossa lauteille, joku oli sammuttanut saunan ja se oli ehtinyt jo jäähtyä vähän valjuksi saunomiseen. Jokin pyykkipoika tai muu merkkisysteemi olisi hyvä, jonka avulla voisi viestittää että saunaan olisi vielä tulossa joku muukin.“
Naisille saadaan saunapyykkipoika!
“Saunan aukioloaikoja voisi muuttaa ainakin viikonloppuisin inan pidempään, tietenkin ymmärrän jos ei ole niin paljoa kävijöitä että se olisi kannattavaa.”
“Sauna saisi olla pidempään päällä, vähintään esim. 16-21. Tämä on yksi kriteereistäni salille ja nyt jää valitettavan usein välistä. Muuten pääasiassa kaikki kunnossa. :)”
Todetaan vielä loppuun, että Gymppikunnossa sauna on lämpimänä kuitenkin ihan joka päivä. Sellaista palvelua ei kaupungin muilta saleilta saa.
Saimme myös markkinointi-ideoita!
Kiitos, osaa on jo käytettykin ja koitetaan panostaa tähän lisää 🫡
“Aktiivisempi somemarkkinointi voisi saavuttaa uusiakin asiakkaita.”
“Avoimet ovet kuntosalilla, mainostus, pienet tapahtumat esim. paikallisten käviöiden turnaus/kisaus.”
“Teillä käy aika paljon eläkeläisiä jo nyt, mutta kannattaisiko jokin mainoskampanja eläkeläisen tapahtumissa.”
“Mainokset voisi olla siistimpiä ja paremmin esillä.”
“Suosittelen olemaan esimerkiksi yhteydessä opekkaaseen kenen kanssa teillä on yhteistyö sopimus. Että laittaisivat someen julkaisun siitä että opekkaan jäsenille halvempi tuo kuntosali. Sauna vetää yllättävän paljon opiskelijoita puoleensa ja kun hinta ei ole paha edes niin voisi olla kiinnostuneita.”
Kuntosaliohjausta ja venyttelyohjeita toivotaan
“Laitteiden ohjausta eli joku joka kertoisi miten jokaista laitetta tulisi käyttää oikein.”
“Olisin kiva jos olisi jotain venyttely ohjeita.”
“Esim 10 minuutin harjoittelun jälkeinen venyttely, koska olen huomannut suurimman osan lähtevän ilman minkäänlaisia venyttelystä, mikä on mielestäni outoa.”
Meillä on salilla töissä fysioterapeutti sekä kaksi liikunnanohjaajaa, joilta ajan varaamalla saa opastusta laitteisiin sekä treeni- ja venyttelyohjeita. Tuntihinta yksilölliseen ohjaamiseen on 65 €. Lyhyemmästäkin opastussetistä voi aina erikseen sopia!
Vielä jokunen parannusehdotus
Laitamme toiveet korvan taakse!
“Yläkerran hienot telineet eivät toimi käytännössä. Liian vähän levypainoja ja liian lähekkäin toisiaan. Joko telineet liian kaukana toisistaan tai tangot liian kapeita -> vain pieni toleranssi saada tanko telineeseen. Varsinkin yläkerran levytangot jotain pilipali-mallistoa.”
“Hyvä ja kompakti sali. Hyvät ja monipuoliset laitteet. Kiitos hyville ryhmäliikunnan vetäjille! Mahtavaa käydä heidän tunneillaan! Kyykkäys vapailla painoilla: Voisiko tangon korkeudelle laittaa tumerot tms, että ne saa heti oikealle korkeudelle kun tekee kyykkyjä? Nyt ei saa oikealle kohdalle oikealla ja vasemmalla puolella tukia.”
“Eri lihasryhmien treenaamiseen olisi kiva saada uutta laitteistoa tuomaan eri variaatioita esimerkiksi olkapäiden treenaamiseen.“
“Osa laitteista kaipaisi kunnostusta/huoltoa. Jotkut laitteet vähän vaikeita/jäykkiä säätää muuten kaikki Ok 👍”
“Joitakin laitteita voisi esim huoltaa - saisi säädöt helpommin, koska osa raskaita käsitellä. Joissakin laitteissa rikkinäisiä pehmusteita- korjaus, vaihto.”
Ja loppuun vielä muutama kiva viesti piristämään meidän päivää
“Minulle on tullut luvattoman pitkä tauko, yritän tsempata. Syy ei ole teidän, vain minun. Tykkään käydä teidän salilla, koska laitteita on monipuolisesti, siisteys, hyvä asiakaspalvelu.”
“Itselle oikein sopivat palvelut.”
“Oma luottosali nyt jo kymmenttä vuotta. Jatketaan samaan malliin jatkossakin. :)”
“Mielestäni tämä toimii näin oikein hyvin.”
“Minulla ei ole tähän lisättävää.”
“Mukava ilmapiiri ja hyvä henkilökunta!”
“Viihdyn salillanne, kiitos teille!”
“Hei! Ilmapiiri ja henkilökuntanne on aivan ihanaa.”
“Pidän erityisesti salin rauhallisuudesta ja siitä että peilejä ei ole joka seinällä! Ilmapiiri erittäin jees myös!”
“Eipä juuri muuta tule mieleen kuin että iso kiitos ja jatkakaa samaan malliin.”